Ruud Jansma is boekhouder bij een bouwbedrijf. Toen een onbenullig geschil met de eigenaar begon uit te monden in een conflict, stelde hij voor een Mediator in te schakelen.

 

“Je werkt al jaren plezierig met elkaar en dan mondt iets onbenulligs uit in een heus conflict. Als we dat niet zouden oplossen dan zou ik ontslagen worden, wat mijn baas door mijn grote aantal dienstjaren veel geld zou hebben gekost, en wat voor mij had betekend dat ik, gezien mijn leeftijd, moeilijk aan een andere baan zou kunnen komen. Praten met een onafhankelijke derde was dus een optie die we beiden wel wilden proberen. Maar hoe kom je aan een Mediator die bij onze situatie en persoonlijkheden past? Mijn baas kwam aan met een dure advocaat maar daar had ik geen vertrouwen in. Via via hoorde ik van PersoneelConsult dat ons na een kort kennismakingsgesprek binnen één week op papier drie Mediators voorstelde. Mijn baas en ik hebben er daarvan twee ter kennismaking gezien en met nummer twee was er een “klik” van alle kanten. Met twee gesprekken waren we eruit: oude ergernissen uit het verleden en misverstanden werden met behulp van de Mediatior op een rustige manier uitgesproken. Nu maken mijn baas en ik nog vaak op vrijdagmiddag grappen over onze oude ruzie!”